Общи условия

ОБЩИ УСЛОВИЯ
за ползване www.mercari.bg

Уважаеми потребители, бихме искали да Ви информираме, че считано от 26.09.2022 г. са в сила промени в секция "Общи условия" на сайта. Можете да се запознаете с тях по-долу.

I. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

1. Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ са предназначени за регулиране на отношенията между собственика на този уебсайт „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД, с ЕИК 201297033, номер по ДДС BG201297033, със седалище и адрес на управление: град Пловдив, Бул. Цар Борис III Обеденител 37, 4003 Международен Панаир, наричано по-долу за краткост „ДРУЖЕСТВОТО“ или “ТЪРГОВЕЦА”, и използващите сайта, наричани по-долу „ПОТРЕБИТЕЛИ“ на електронния магазин „www.mercari.bg“, наричан по-долу „ЕЛЕКТРОННИЯТ МАГАЗИН“ или “ИНТЕРНЕТ МАГАЗИНА”.
2. ДРУЖЕСТВОТО си запазва правото периодично да променя, допълва, замества или премахва без предизвестие всяка информация или услуга, предоставяна чрез www.mercari.bg.
3. Забранено е копирането, предаването, разпространението и съхраняването на част или на цялото съдържание, публикувано на www.mercari.bg, без изричното писмено съгласие на ДРУЖЕСТВОТО. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ имат право да разглеждат и да отпечатват извадки от www.mercari.bg само за своя лична употреба.
4. ДРУЖЕСТВОТО има право да променя ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ по всяко време, като задължително ще извърши публикуването им на сайта. Регистрираните ПОТРЕБИТЕЛИ ще бъдат уведомени за промените по подходящ начин.
5. ДРУЖЕСТВОТО има право да прекъсне достъпа до уеб-страницата поради дейности, свързани с поддръжка, съображения за сигурност на мрежата или форсмажорни обстоятелства, без задължение да обезщети ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за периода, през който същите нямат достъп.
6. За да използва ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва изрично да приеме настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ чрез маркиране на полето „Запознах се с Общите условия и ги приемам“ след отправяне на запитване, дали приема ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ за използване на сайта непосредствено преди регистрация и/или финализирането на поръчката.
7. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ имат право да използват този уебсайт само за лични/нетърговски цели.

II. СТОКИ

1. ЕЛЕКТРОННИЯТ МАГАЗИН предлага на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ възможност за извършване на онлайн покупки на стоки. Предоставя се богат избор на артикули от известни търговски марки с подробни описания и снимков материал, както и възможността да се закупят избраните стоки, които ще бъдат доставени до посочения адрес.
2. Стоките притежават обикновените характеристики за вида стока, към който принадлежат, съобразно обикновеното им предназначение. В случай че определен артикул притежава особена или специфична характеристика, това се указва изрично в описанието.
3. Възможни са разлики в нюансите на цветовете на снимката на стоките, представени в сайта и действителните цветове на продукта. Ако съществува известна разлика, то тя не е умишлено създадена. По същата причина е възможно да съществуват детайли, които не могат да бъдат открити или трудно се установяват на снимката. В случай че ПОТРЕБИТЕЛЯТ установи съществена разлика между предоставените на сайта на ТЪРГОВЕЦА снимки и описание и действително получените един или повече артикули, той може да упражни правата си по Раздел IX “Връщане и рекламации”, подробно описани по-долу.
4. Цената на стоките е посочена при представянето й и е с включени всички данъци и такси. Не включва пощенските и транспортните разходи, свързани с доставка на поръчки.
5. ЕЛЕКТРОННИЯТ МАГАЗИН предоставя следните варианти за търсене на съдържание:
5.1. По КАТЕГОРИИ - представляват разделите на уебсайта, чрез които се групира наличния асортимент от дрехи, обувки и аксесоари. При избор на дадена категория (напр. Мъжки панталони, Детски обувки и др.), ПОТРЕБИТЕЛЯТ вижда артикули единствено от избраната категория, като класирането на резултатите е по критерий “дата на публикуване”, като се започва от най-скоро добавените артикули в ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН.
5.2. Чрез ИНСТРУМЕНТ ЗА ТЪРСЕНЕ (ТЪРСАЧКА) - представлява бяло поле в горната част на уебсайта, което е активно за попълване на текст и ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да въвежда ключови думи, по които да търси съдържание.
5.2.1. ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да използва търсачката за търсене на търговски марки, категории, видове артикули и др.
5.2.2. Резултатите от всяко търсене се класират по съвпадение на букви от изписаните ключови думи (независимо дали са търговска марка, вид продукт и т.н.) – сортирането на резултатите става по критерий “уместност”, като се започва от тези артикули, които съдържат най-голям брой букви или изцяло покриват наименованието (или марката) на налични артикули в сайта.

 III. УСЛОВИЯ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПОКУПКА

1. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ могат да пазаруват от ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН като „Регистрирани потребители“ или като „Гости“ (без да бъдат регистрирани).
2. При попълване на електронната форма за регистрация, ПОТРЕБИТЕЛИТЕ са длъжни да предоставят пълни и верни данни относно самоличността си и другата изискуема от електронната форма информация, както и да ги актуализират в срок от 7 дни, в случай на промяна.

IV. MЕРКАРИ-ЦЕНА

1. Всеки един от артикулите, предлагани за продажба в сайта www.mercari.bg, е придружен от информация за: (1) Препоръчителна цена на производителя, която се изписва като “Препоръчителна цена на дребно: ……….. лв.” или като “ПЦП / RRP” и (2) “Меркари цена”.
2. Обозначената “Меркари цена” е тази цена, на която даден артикул се предлага за продажба в ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН www.mercari.bg.
3. В случаите на обявени промоции и/или намаления на определени групи или категории артикули (в съответствие с правилата на чл. 64 и чл. 65 от Закона за защита на потребителите), посочената в ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН “Меркари-цена” може да бъде намалена с определен процент отстъпка (например с -10%, -20%, -30%, -40% и пр.), който е визуално представен като стикер до снимката на даден артикул. Това намаление формира крайната цена на артикула. Последната е представена текстово в червен цвят и във всички случаи е по-ниска от препоръчителната цена на дребно [ППЦ/RRP] .
4. В случаите на допълнителни намаления от типа “Extra” (също обозначени със стикер “Extra -10%”,“Extra -20%” или “Extra - 30%”, в близост до снимката на дадения артикул), вече формираната крайна цена, посочена в т. 3, може да бъде намалена още веднъж, като тази допълнителна отстъпка се отразява при финализиране на поръчката, при добавяне на артикула в кутията на клиентския профил.

V. ПОРЪЧКИ

1. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ могат да поръчват артикули, които са налични единствено в ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН.
2. Стъпките по извършване на поръчка са в следната последователност.
2.1. Избор на желан артикул, чрез натискане на бутон “Добави в кутията”. След натискане на бутона, артикулът автоматично се прехвърля във виртуалната “Кутия” в профила на ПОТРЕБИТЕЛЯ. „Кутията“ се намира в горния десен ъгъл на екрана (визуализирана като символ, обозначаващ кутия с дреха) и е достъпна с наличното съдържание през цялото време на посещение на сайта, до финализиране на поръчката.
2.2. След добавяне на всички желани от ПОТРЕБИТЕЛЯ продукти в неговата виртуална “Кутия”, поръчката може да бъде завършена чрез бутон “Към завършване”. Над този бутон автоматично се появява калкулация на цената на всички артикули в кутията, включваща всички допълнителните отстъпки, посочени в т. 3 и т. 4 на Раздел IV.
2.3. При попълване на панел “Адрес за доставка”, ПОТРЕБИТЕЛЯТ разполага с три варианта за избор на доставка::
a) Доставка до врата - извършва се до посочен от ПОТРЕБИТЕЛЯ адрес;
b) Доставката до офис на куриерска фирма „СПИДИ“ АД или „ЕКОНТ ЕКСПРЕС“ ООД;
c) Доставка до магазин (опция Click & Collect) - поръчката се изпраща до физически магазин на “МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ” ООД по избор на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
2.4. След завършване на поръчката, ПОТРЕБИТЕЛЯТ избира опция “Плащане при доставка” или опция “Наложен платеж”, както и плащане чрез “Виртуален портфейл”. (Виж Раздел VI. Начин на плащане и Раздел IX - Виртуален портфейл).
2.5. При наличие на валиден промоционален код за отстъпка, ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да го въведе в поле “Имаш промокод? Въведи го тук:”, като при натискане на бутон “Приложи” крайната стойност на цялата поръчка ще се намали със съответната сума или процент, приложима при използване на промоционалния код.
2.6. При наличие на сума във Виртуален портфейл (виж Раздел IX - Виртуален портфейл), ПОТРЕБИТЕЛЯТ има опция, преди да завърши своята поръчка, да използва натрупаната в него сума, която да покрие напълно или частично стойността на поръчката.
2.7. След уточняване начина на заплащане, ПОТРЕБИТЕЛЯТ регистрира успешно своята поръчка, чрез натискане на бутон “Завърши поръчката”.
2.8. След завършване на поръчката, ПОТРЕБИТЕЛЯТ се пренасочва автоматично към страница, на която е визуализирана поръчката и номера, под който е заведена в системата на ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, като същата информация се изпраща и на посочения в поръчката e-mail адрес.

 

VI. НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

1. Заплащането на поръчки от ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН става чрез дебитна или кредитна карта, наложен платеж (чрез плащане при доставка). В случаите на доставка до физически магазин на “МЕРКАРИ БЪЛГАРИЯ” ООД, ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща своята поръчка предварително, чрез дебитна или кредитна карта.
1.2. При избор на опция “Плащане с дебитна или кредитна карта”, при финализиране на поръчката, ПОТРЕБИТЕЛЯТ ще бъде пренасочен към страницата на ePay, където трябва да въведе данните, необходими за извършване на плащането.
а) При избор на опция “Плащане чрез наложен платеж”, ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва да заплати стойността на поръчката при получаването й от представител на куриерската фирма.
б) При избор на опция „Приложи Виртуален портфейл“, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има възможността да заплати стойността на поръчката изцяло или частично от натрупаната във „Виртуалния портфейл“ сума.
2. Попълнените от ПОТРЕБИТЕЛЯ данни се използват единствено и само с цел доставка на поръчката. Коректното попълване на данни в процеса на поръчка е задължително и от него зависи правилната доставка.
3. ЕЛЕКТРОННИЯТ МАГАЗИН не носи отговорност за грешно попълнени данни от ПОТРЕБИТЕЛЯ, които биха довели до неуспешно реги стриране на поръчка, доставка до грешен адрес и пр.
4. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ се съгласяват, че ДРУЖЕСТВОТО има право да приема авансово плащане по сключените договори за покупко-продажба на стоки.

VII. OТКАЗ ОТ ДОСТАВКА

1. ДРУЖЕСТВОТО има право да откаже да достави поръчана стока поради технически или организационни проблеми, за което трябва да изпрати изрично уведомление до ПОТРЕБИТЕЛЯ на посочената от него електронна поща. За това обстоятелство ДРУЖЕСТВОТО не дължи обезщетение на ПОТРЕБИТЕЛЯ, а само връщане на заплатената от ПОТРЕБИТЕЛЯ сума, в случай че има такава.

VIII. УСЛОВИЯ ЗА ДОСТАВКА

1.Цена на доставка:

  • При поръчки над 69,99 лв. доставката до офис на куриерска фирма (виж кои в т.2) или до личен адрес, е безплатна.
  • При поръчки на стойност под 69,99 лв., клиентът заплаща фиксирана такса от 6,99 лв. за доставка до офис на куриерска фирма или до личен адрес.
2. Доставките се осъществяват чрез куриерски фирми „СПИДИ“ АД и „ЕКОНТ ЕКСПРЕС“ ООД.
3. Поръчките на територията на страната се осъществяват в съответствие с работното време на съответната куриерска фирма.
4. Доставките до физически магазин на “МЕРКАРИ БЪЛГАРИЯ” ООД (опция Click & Collect) се получават в посочения от ПОТРЕБИТЕЛЯ магазин, в рамките на работното време на обекта.
5. Срокове за доставка на територията на България:
5.1.При поръчки в периода от понеделник до петък:
5.2.Поръчки, направени до 15:00 ч., се доставят на следващия ден.
5.3.Поръчки, направени след 15:00 ч., се доставят до 2 /два/ работни дни.
5.4.Поръчки, направени в събота и неделя, се доставят във вторник.
5.5.Поръчки, направени с опция доставка до физически магазин на “МЕРКАРИ БЪЛГАРИЯ” (опция Click & Collect), се доставят до 2 работни дни.
5.6.За населени места, в които няма офис на посочената от ПОТРЕБИТЕЛЯ куриерска фирма, срокът за доставка по т. 5.1. и т. 5.2. се удължава съгласно графика за обслужване на съответната куриерска фирма.
6. Всички доставки по т. 2 и т. 3 се осъществяват без опция “Преглед” и опция “Тест”.
7. При форсмажорни или извънредни обстоятелства, в това число, но не само: временно или продължително преустановяване на дейността на ТЪРГОВЕЦА с акт на държавен орган, прекратяване или промяна на отношенията на ТЪРГОВЕЦА с посредници (куриери) и др. ДРУЖЕСТВОТО си запазва правото да удължи сроковете за доставка, за което задължително уведомява ПОТРЕБИТЕЛИТЕ своевременно - на посочените от тях данни за контакт - телефонен номер или e-mail адрес. В тези случаи, при забавяне с повече от 10 работни дни или невъзможност за изпълнение поръчката на ПОТРЕБИТЕЛЯ, последният може да упражни правото си на отказ от договора за продажба от разстояние, по правилата на Раздел IX по-долу.
8. В случай че получателят не може да бъде открит на посочения адрес и телефон, оставени при опция “Доставка до врата”, поръчката се депозира до поискване в най-близкия до посочения адрес за доставка офис на куриерската фирма за срок от 5 /пет/ дни. Ако в рамките на този срок поръчката не бъде потърсена от ПОТРЕБИТЕЛЯ, то същата се анулира и ДРУЖЕСТВОТО се освобождава от задължението да извърши доставката.
9. ДРУЖЕСТВОТО има право да откаже да достави поръчана стока поради технически или организационни проблеми, за което трябва да изпрати изрично уведомление до ПОТРЕБИТЕЛЯ на посочената от него електронна поща. За това обстоятелство ДРУЖЕСТВОТО не дължи обезщетение на ПОТРЕБИТЕЛЯ, а само връщане на заплатената от ПОТРЕБИТЕЛЯ сума, в случай че има такава.

 

IX.  ВРЪЩАНЕ НА СТОКИ. РЕКЛАМАЦИИ.

1. ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право на отказ от договора за продажба от разстояние, като върне артикулите, поръчани от ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, в рамките на 30 / тридесет / дни от датата на приемане на стоката.
2. Правото на отказ е валидно за ПОТРЕБИТЕЛЯ или трето лице, посочено от него, което е различно от превозвача и е извършило приемане на стоката.
3. Приемайки настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ, ПОТРЕБИТЕЛЯТ изрично декларира, че е запознат с предоставената му от Закона за защита на потребителите възможност да получи подлежащата на възстановяване сума от ТЪРГОВЕЦА, чрез използване на същото платежно средство, използвано от него при първоначалната трансакция. В случай че Потребителят изрази изрично съгласието си, по предложение на Търговеца, дължимите за възстановяване суми могат да бъдат изплатени с различно от първоначално използваното платежно средство - чрез банков превод или чрез услугата „Виртуален портфейл“, съгласно чл. 54, ал. 2 ЗЗП, и само при условие, че това не е свързано с допълнителни разходи за ПОТРЕБИТЕЛЯ.
4. Начинът на възстановяване на заплатената сума, следва да бъде заявен от ПОТРЕБИТЕЛЯ и се определя спрямо начина, по който е направена покупката, а именно:
4.1. При заплатена поръчка с опция “Наложен платеж” - ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да получи сумата за възстановяване чрез опциите Наложен платеж, Банков превод или чрез услугата “Виртуален портфейл”.
4.2. При заплатена поръчка с дебитна / кредитна карта, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да получи сумата за възстановяване чрез опция Банков превод или чрез услугата “Виртуален портфейл”.
4.3. При заплатена поръчка чрез услугата „Виртуален портфейл“, сумата се възстановява във „Виртуален портфейл“. Сумите от виртуалния портфейл не се изплащат в брой или чрез банков превод.
4.4. В случаите на т. 4.1. и т. 4.2. , при избор на опцията: „възстановяване на сумата чрез услугата “Виртуален портфейл“, е необходимо ПОТРЕБИТЕЛЯТ да има регистриран клиентски профил на: https://mercari.bg/customer/account/login/. Възстановената сума ще бъде отразена в индивидуалния Виртуален портфейл в регистрирания клиентски профил и ще може да бъде използвана за извършване на бъдещи покупки от сайта на търговеца. (Виж Раздел XI Виртуален портфейл).
5. Съгласно правилата на Закон за защита на потребителите (ЗЗП), ПОТРЕБИТЕЛЯТ, който предварително е заплатил направената от ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН поръчка, има право да се откаже от договора от разстояние в 14-дневен срок от извършване на покупката. В изпълнение на горното и като допълнителна гаранция за защита интересите на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, ДРУЖЕСТВОТО предоставя срок за отказ от договора за продажба от разстояние от 30 / тридесет / дни, съгласно т. 1 по-горе.
6. В случай че ПОТРЕБИТЕЛЯТ не потърси в срок от 7 /седем/ дни предварително заплатена от него пратка, независимо от избраната опция за доставка, последното ще се смята за отказ от договора. В този случай, “МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ” ООД се задължава да възстанови на ПОТРЕБИТЕЛЯ платената от него сума, по начина, по който я е заплатил, след като удържи такса за обработка на пратката в размер на 5,00 лева.
7. Ако след връщане на непотърсена предварително платена пратка, ПОТРЕБИТЕЛЯТ заяви повторното й изпращане, същата ще бъде изпратена отново, като независимо от избрания метод за доставка, ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща допълнителна фиксирана такса "Наложен платеж" в размер на 5.00 лв., представляваща стойността на извършените от търговеца разходи за повторна обработка и изпращане.
8. При отказ от договора от разстояние, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да получи само стойността на заплатената цена на върнатата стока, такава каквато е била при заявката и закупуването й, след приспадане на транспортните разходи за връщане, в случаите на т. 6 и т. 7 по-горе.
9. Условия за връщане на стоки:
9.1. Регистриран ПОТРЕБИТЕЛ следва да влезе в секция „Моите връщания” и след натискане на бутон „Ново връщане“, да направи избор на съответна поръчка и да попълни необходимите данни.
9.2. Нерегистриран ПОТРЕБИТЕЛ може да заяви връщане от следната препратка: https://mercari.bg/sales/guest/form или като натисне бутон „ГОСТ“ по-горе, след което трябва да попълни необходимата информация за извършване на връщането.
9.3. Стоки, закупени с посочена доставка до физически магазин на “МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ” ООД, могат да бъдат върнати отново във физически магазин по избор, в 30-дневния срок от получаване на поръчката.
9.4. При попълване на онлайн заявка за връщане на поръчка, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да избере начина на връщане измежду следните:
a) изцяло за сметка на ПОТРЕБИТЕЛЯ – чрез избран от него куриер;
б) като използва куриерските услуги на избран от „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД куриер, срещу фиксирана цена на доставката от 6,99 лв. (независимо от теглото и пазарната стойност). За да ползва този облекчен режим на връщане, ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява да посети избран от него офис на куриерската фирма и да заяви изрично „изпращане за сметка на „МЕРКАРИ – БЪЛГАРИЯ“ ООД“. В момента на изпращане, ПОТРЕБИТЕЛЯТ не заплаща куриерска такса. С избирането на този начин на връщане ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява, че фиксираната цена на доставката от 6,99 лв. се приспада/прихваща от подлежащата на възстановяване на ПОТРЕБИТЕЛЯ сума. Така таксата за връщане отново се заплаща от ПОТРЕБИТЕЛЯ, но при значително облекчени условия.
9.2. Условията на т. 3 не се отнасят за случаите на връщане на грешно изпратени стоки, не по вина на ПОТРЕБИТЕЛЯ, или стоки с дефекти, които не са били известни на ПОТРЕБИТЕЛЯ към момента на сключване на договора за продажба от разстояние. ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да върне стоката напълно безплатно във физически магазин или по куриер, за сметка на ДРУЖЕСТВОТО, като артикулът/ите трябва да бъде/ат придружен/и от заявка за връщане и касова бележка за покупката.
9.3. Всички задължителни полета в заявката трябва да бъдат попълнени, след което да се натисне бутон „Изпрати заявка за връщане на поръчката“. От системата ще се появи съобщение, че заявката за връщане е направена успешно. Потвърждение за това ще бъде изпратено и на електронната поща на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
9.4. След одобрение на заявката за връщане, статусът й в секция „Връщане“ в профила на регистрирания ПОТРЕБИТЕЛ се променя. ДРУЖЕСТВОТО изпраща автоматично съобщение за одобрение на заявката на електронната поща на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
9.5. Продуктът трябва да се върне с неговата оригинална кутия/опаковка с етикет и касова бележка, без да е повреден или третиран различно от необходимото - при изпробването на стоките с цел установяване на естеството, характеристиките и доброто им функциониране, при спазване изискванията на чл. 55, ал. 4 ЗЗП. Потребителите са изрично уведомени за правото им на отказ от договора за продажба от разстояние, съгласно правилата на чл. 47, ал. 1, т. 8 ЗЗП (вж. ТУК – Приложение № 1 – Стандартен формуляр за упражняване правото на отказ от договора).
9.6. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да съхранява получената от него стока и да осигури запазването на нейното качество. Целостта на поставения етикет също не трябва да е нарушена.
9.7. Не подлежат на връщане бански, бельо, бодита, чорапи и други продукти, характеризиращи се като бельо.
9.8. При неизпълнение на посочените по-горе в т. (5), (6) и (7) условия ДРУЖЕСТВОТО запазва правото си да откаже приемане на върната стока и съответно да не възстанови платената от ПОТРЕБИТЕЛЯ сумa. Не се приемат пратки с наложен платеж.
9.9. Всички допълнителни разходи, които ПОТРЕБИТЕЛЯТ е направил за получаването и връщането на закупената стока, комисионни на банки и други разходи извън сумата по стойността на продуктите от поръчката, остават за негова сметка.
9.10. При връщане на продукти, които ползват отстъпка, ПОТРЕБИТЕЛЯТ получава обратно само реално заплатената сума, след приспадане на транспортните разходи за връщане.
9.11. В случай че ПОТРЕБИТЕЛЯТ реши да се оттегли от договора за покупко-продажба от разстояние и желае да върне всички артикули от поръчката или само част от тях, разходите относно куриерската услуга са за негова сметка, по правилата на т. 9.4. (1.) и т. 9.4. (2.) от Общите условия.
9.12. ДРУЖЕСТВОТО поема разходите относно куриерската услуга в случай на грешно изпратен продукт не по вина на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
9.13. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ открие дефекти на стоката, ДРУЖЕСТВОТО ще спази законовите разпоредби относно рекламациите.
9.14. Предлаганите продукти са единични бройки, поради което ДРУЖЕСТВОТО няма възможност да заменя върнати при рекламация артикули със същите. Съответно при рекламация ДРУЖЕСТВОТО може да върне заплатената от клиента сума за артикула съгласно описаната в настоящия раздел процедура и при спазване на законовите разпоредби.
9.15. При основателна рекламация или при одобрена заявка за връщане на продукти, ДРУЖЕСТВОТО ще възстанови заплатените суми по избрания от Потребителя начин без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 /четиринадесет/ дни, считано от датата, на която е било уведомено за решението на ПОТРЕБИТЕЛЯ да се откаже от договора, в случай че ДРУЖЕСТВОТО е получило продуктите обратно или доказателство, че те са изпратени обратно, в зависимост от това, кое от двете събития е настъпило по-рано.
9.16. Заявки за рекламации и връщане могат да бъдат отправяни съобразно описаните стъпки в т. (1), (2) и (3) по-горе, както и на имейл [email protected] или чрез писмо до адреса на управление на „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД в град Пловдив, п.к. 4003, Бул. Цар Борис III Обеденител 37, Международен Панаир ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да използва приложения стандартен формуляр за отказ, представляващ Приложение № 1 към Общите условия.

Одобрените за връщане артикули се изпращат на следния адрес: гр. Пловдив, п.к. 4003, Бул. Цар Борис III Обеденител 37, Международен Панаир - „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД , тел. 070045223.

X.  ЗАКОНОВА ГАРАНЦИЯ

1. ДРУЖЕСТВОТО напомня за наличие на законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба.

XI. ВИРТУАЛЕН ПОРТФЕЙЛ

1. Регистрираният ПОТРЕБИТЕЛ има възможност да се възползва от услугата „Виртуален портфейл“, с помощта на която може да натрупва сума за пазаруване в ОНЛАЙН МАГАЗИНА.
2. Сумата във „Виртуалния портфейл“ се натрупва при рекламация или връщане, в случай че ПОТРЕБИТЕЛЯТ е извършил плащане на поръчката чрез банкова карта или наложен платеж и изрично е посочил, че желае сумата да му бъде възстановена чрез „Виртуален портфейл“.
3. Сумата във „Виртуалния портфейл“ се натрупва при рекламация или връщане на поръчка, която преди това е била заплатена чрез „Виртуален портфейл“.
4. Натрупаната сума може да се използва изцяло или частично в една поръчка. Ако сумата на поръчката е по-малка от сумата във „Виртуалния портфейл“, ще остане наличност за използване при бъдещи поръчки. Ако сумата на поръчката е по-голяма от сумата във „Виртуалния портфейл, ще бъде необходимо разликата да се доплати чрез банкова карта или с наложен платеж, по избор на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
5. За да може ПОТРЕБИТЕЛЯТ да използва натрупаната сума от „Виртуалния си портфейл“, трябва да е влязъл в профила си. Когато стигне до финализиране на поръчката, като начин за плащане, ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва да избере опцията „Приложи Виртуален портфейл“. Ако в празното поле не посочи размера на сумата, която да се използва от „Виртуалния портфейл“ и наличността му е достатъчна, за да плати поръчката, то сумата ще се плати автоматично изцяло от него.
6. Услугата “Виртуален портфейл” е безсрочна.

XII. АБОНАМЕНТ ЗА БЮЛЕТИН

1. Всеки ПОТРЕБИТЕЛ, който посещава уебсайта на ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, независимо дали притежава регистриран клиентски профил или не, може да създаде абонамент за бюлетин.
2. Всеки потребител може да се абонира за получаване на бюлетин, като: (1) попълни своя e-mail адрес в посоченото поле, което се намира в долната част на начална страница, съгласи се с Общите условия на ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН или (2) попълни своя e-mail адрес в специален “pop-up” прозорец, който се визуализира на ПОТРЕБИТЕЛЯ при посещение на уебсайта на ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН.
3. С натискане на бутон за съгласие за получаване на бюлетин, ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява с Политиката за поверителност на лични данни и по този начин дава своето доброволно и информирано съгласие за тяхната обработка от ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН.
4. Всеки ПОТРЕБИТЕЛ може да се отпише от абонамента за бюлетин по всяко време, като натисне бутон “Отпиши се тук”, намиращ се в края на всеки бюлетин, получен на посочената от него електронна поща или като посети: https://mercari.bg/newsletter/manage/ .
5. Абонаментът за бюлетин автоматично предоставя на ПОТРЕБИТЕЛЯ промоционален код за 10% отстъпка от стойността на първата регистрирана поръчка с посочения e-mail адрес.
6. Промоционалният код за 10% отстъпка важи еднократно.
7. Промоционалният код за 10% отстъпка може да бъде използван единствено при покупка от ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН на “МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ” ООД и не е валиден за физическите магазини на търговеца.
8. Активирането на промоционалния код за 10% отстъпка става чрез въвеждането му в поле “Въведи промо код тук”, което се визуализира на всеки ПОТРЕБИТЕЛ при последна стъпка от регистрирането на поръчката.
9. Валидността на промо кода е 14 дни от датата на получаване на посочения от ПОТРЕБИТЕЛЯ e-mail адрес.

XIII. ПРОГРАМА ЗА ЛОЯЛНОСТ

Какво представлява нашата ПРОГРАМА ЗА ЛОЯЛНОСТ?

Програмата за лоялност на „Меркари – България“ ООД създадохме специално за редовните клиенти на Mercari, в знак на благодарност за лоялността и доверието към нас. Тя е маркетингова система, която позволява предоставянето на определени предимства на клиентите, които участват в програмата. Програмата за лоялни клиенти е достъпна САМО за клиентите, които закупуват продуктите си във физически магазин Mercari.

При включване в програмата, клиентът получава точки и/или определен процент отстъпка от цената (в зависимост от натрупания от клиента оборот), по негов избор, за всяка покупка, извършена в магазин Mercari.

Какви са предимствата на ПРОГРАМАТА ЗА ЛОЯЛНОСТ?

  • Получавате достъп до ексклузивни промоции с отстъпки, игри и награди във всички физически магазини Mercari!
  • Първи научавате за текущите ни промоции, намаления и разпродажби и можете да се възползвате от тях преди всички останали!
  • Получавате специален подарък за рождения си ден – ваучер или атрактивна отстъпка, който можете да използвате в избрания от Вас физически магазин Mercari. За да получите изненада за рождения си ден, след като се регистрирате в сайта, трябва да въведете рождената си дата в профила и да сте дали изрично съгласие за получаване на персонализирани съобщения от Mercari, свързани с предлаганите от нас продукти и кампании.

! Важно! Програмата за лоялност и предимствата, които тя предоставя, не могат да се използват и няма да се прилагат при пазаруване в сайта на Mercari, на адрес: www.mercari.bg ! Тя обхваща само физическите магазини на „Меркари – България“ ООД в гр. София и гр. Пловдив.

Как мога да стана ЛОЯЛЕН КЛИЕНТ?

Всеки може да стане част от клуба и да получи своя КЛИЕНТСКИ НОМЕР – ние ще Ви го изпратим на предоставения от Вас e-mail адрес. Стъпки:

  1. Достатъчно е да направите регистрация в нашия сайт и да си създадете собствен профил. След това следва да декларирате изрично съгласието си, да се запознаете и да приемете нашите „Общи условия за включване в програмата за лоялност“ от секцията „Програма за лоялност“. Веднага след това ще получите потвърждение на посочената електронна поща, заедно с Вашият клиентски номер. При  първа покупка във всеки физически магазин Mercari трябва да предоставите на служителя на касата Вашия клиентски номер, за да ползвате предимствата, които нашата Програма за лоялност Ви дава.

Има ли допълнителни условия за членство в Програмата за лоялност?

За да поддържате и използвате натрупаните от Вас точки, отстъпки и/или подаръци, необходимо е да пазарувате във физически магазин Mercari поне веднъж на 6 месеца. В случай че не използвате клиентския си номер повече от 6 месеца, той ще бъде автоматично деактивиран. В този случай ще загубите тичките, отстъпките и/или наградите, натрупани до момента по Програмата за лоялност. За да станете отново членове на Програмата за лоялност, необходимо е да подновите отново регистрацията си като лоялен клент, по някой от описаните по-горе начини.

Как се печелят/формират точките на лоялен клиент?

Натрупаният оборот, точки и съответна отстъпка важат единствено за профила и клиентския номер, на който са натрупани, и не могат да бъдат прехвърляни на друг потребителски профил или клиентски номер. Натрупаните точки не подлежат на изплащане в паричаната им равностойност! Те не могат да се предоставят и под формата на ваучер за пазаруване!

Отстъпките от Програмата за лоялност важат и за вече намалени или включени в друга промоция продукти.

По какъв начин и в какви срокове могат да се използват натрупаните точки от лоялен клиент?

Натрупаните точки могат да бъдат използвани единствено при заплащане на закупени продукти на каса във физически магазин Mercari. Те са със срок на валидност 1 година след придобиването им (при всяка отделна покупка). С изтичане на 1-годишния срок по преходното изречение, натрупаните точки се заличават автоматично от клиентския номер и не могат да бъдат използвани.

Относими правила и информация

Подробна информация за участие в програмата за лоялни клиенти и ползване на предимствата по нея се съдържа на https://mercari.bg/mclub

Правно основание за обработката на данни

Обработката на данни в този случай се основава на Член 6, параграф 1, буква а) от Регламент (ЕС) 2016/679 (Общ регламент относно защитата на данните, ОРЗД, GDPR): обработването на данни се основава на дадено съгласие.

Имате право да оттеглите съгласието си за обработване на Вашите лични данни по всяко време като отправите искане до [email protected] .

Цел на обработката на данни

Да се предоставят предимства под формата на отстъпки, игри и награди на редовните клиенти в магазини Mercari, да се увеличи удовлетворението на клиентите и самият брой на редовните клиенти.

Обхват на обработените данни

За целите на нашата Програма за лоялност използваме Вашите: име и фамилия, електронен адрес, телефонен номер, клиентски номер, история на покупките, дата и час на извършените от Вас покупки, натрупани точки.

XIV. ПОЛИТИКА НА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

1. Информацията или личните данни, които ПОТРЕБИТЕЛЯТ предоставя, ще се обработват в съответствие с политиката на поверителност (т. 2 – т. 10 по-долу). С използването на този уебсайт, ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява с обработката на информация и заявява, че цялата предоставена информация и данни са верни и дадени доброволно.
2. Политиката на поверителност на www.mercari.bg e в съответствие с изискванията на Регламент 679/2016 на ЕС за защита на личните данни и се отнася до дейностите по обработка на лични данни, извършени от „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД при поръчки на ПОТРЕБИТЕЛИ в уебсайта.
3. Уебсайтът www.mercari.bg е собственост на „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД, с ЕИК 201297033, със седалище и адрес на управление: град Пловдив, п.к. 4003, Бул. Цар Борис III Обеденител 37, Международен Панаир. Администратор на лични данни е „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД, с ЕИК 201297033, със седалище и адрес на управление: град Пловдив, п.к. 4003, Бул. Цар Борис III Обеденител 37, Международен Панаир
4. Данните се обработват съгласно следните изискванията на Регламент 679/2016 на ЕС:
4.1. субектът на данните е дал съгласие за обработване на данните му за изрично посочените цели (описани по–долу в т. 5 - т. 10 от Политиката за поверителност);
4.2. обработването е необходимо за изпълнението на договор, по който субектът на данните е страна.
5. За изпълнение на услугите, предлагани от сайта и изпълняване на договорните си задължения, администраторът на лични данни събира две или три имена, имейл, телефон, адрес за доставка на поръчаната стока.
6. При възстановяване на суми се събират и следните данни: номер на банкова сметка и име на титуляр по банкова сметкa.
7. Абонамент за бюлетин - със съгласието на ПОТРЕБИТЕЛЯ, дадено доброволно и незадължително, „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД ще има основание да обработва личните му данни за маркетингови цели, по-конкретно да изпраща безплатен бюлетин под формата на имейл, електронни съобщения, СМС, съобщения по приложения за смартфони и др. подобни, съдържащи информация и актуализация за продукти, оферти, промоционални кампании, събития и др. на доброволно дадени от ПОТРЕБИТЕЛЯ електронни адреси, телефони и др.
8. Автоматизирано вземане на решения, включително профилиране, което представлява нисък риск за правата и свободите на потребителите, свързани с личните им данни – извършва се, за да се запознаят ПОТРЕБИТЕЛИТЕ на сайта с новите артикули, промоции и др.
9. Автоматизирани имейли се изпращат в следните случаи: при регистрация на нов ПОТРЕБИТЕЛ; при извършване на поръчка; при изпращане на поръчка; при приемане на рекламация или отказ; при получена заявка за връщане на поръчан артикул; при одобрена заявка за връщане на артикул; при информиране за промоции, събития, нови артикули.
10. Права на потребителите:
10.1. Право на достъп: По всяко време ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да поиска информация относно личните си данни, които „МЕРКАРИ-БЪЛГАРИЯ“ ООД съхранява, като отправи запитване на следния имейл: [email protected]
10.2. Право на преносимост: ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да получи копие от своите предоставени данни в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат.
10.3. Право на коригиране: ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да поиска коригиране на лични данни, ако те са неправилни, включително допълване на непълни лични данни. Регистрираните потребители мога да редактирате своите лични данни в страницата на профила си.
10.4. Право на изтриване: ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да изтрие всички лични данни, обработвани от администратора по всяко време, освен при: отворена поръчка; неизплатена сума; при направена покупка, за която данните ще бъдат съхранявани според законовите разпоредби, свързани със счетоводството.
10.5. Право на възражение срещу обработването по реда и при условията, описани в чл. 21 от Регламент (ЕС) 2016/679.
10.6. Право на оттегляне на съгласието: ПОТРЕБИТЕЛЯТ има правото на оттегляне на съгласието си за обработване на личните му данни по всяко време. Оттеглянето на съгласието не засяга законосъобразността на обработването преди оттеглянето. Оттеглянето на съгласието може да се направи чрез настройките в клиентския профил или чрез имейл до [email protected]. Оттеглянето на съгласието ще направи невъзможно предоставянето на услугите, поради което оттеглянето на съгласието се третира като отказ от предоставяне на услуги от страна на ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН.
10.7. Право на подаване на жалба към надзорен орган, ако смятате, че Вашите лични данни се обработват неправилно или незаконосъобразно. Личните данни ще бъдат събирани и обработвани чрез електронна система, управлявана от администратора и съхранявани на сървър в офиса на фирмата. Лични данни няма да бъдат предоставяни на страни извън Европейския съюз. Срокът на съхранение на личните данни се определя от времетраенето на потребителския профил. В момента на изтриване, деактивиране на профила, информацията за личните данни ще бъде изтрита или анонимизирана при спазване на действащите нормативни изисквания.
Предоставянето на лични данни от ПОТРЕБИТЕЛЯ е необходимо за изпълнението на услугите и функционалните възможности на ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, като например регистриране на потребителски профил, закупуване на стока, абонамент за бюлетини или получаване на други новини.
Предоставените лични данни могат да бъдат разкривани на трети лица, когато това е необходимо за обработка на поръчка, например, на куриерска фирма, с цел извършване на доставка. Личните данни могат да бъдат разкривани на полицията, на съдебните органи и на други органи, съгласно законовите разпоредби. Личните данни няма да бъдат предоставяни на трети лица за цели, които не са разрешени от закона или без изричното съгласие на ПОТРЕБИТЕЛЯ.

XV. ПОЛИТИКА ЗА БИСКВИТКИТЕ

1. www.mercari.bg използва бисквитки (cookies). Бисквитките са малки текстови файлове, изпращани от страниците на уебсайта към браузъра и съхранявани на устройството на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ. Бисквитките помагат за това, да се улеснят ПОТРЕБИТЕЛИТЕ и да се подобри функционалността на ИНТЕРНЕТ МАГАЗИНА.
2. Използваните бисквитки биват два вида – временни и фиксирани.
(1) Първите са временни файлове, които се генерират в компютрите на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, докато те не излязат от ИНТЕРНЕТ МАГАЗИНА или не затворят съответния уеб браузър.
(2) Фиксираните бисквитки се запаметяват в компютрите на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за време, определено в съответните параметри или докато не бъдат изтрити ръчно.
(3) Бисквитки, използвани от партньори на уебсайт оператори, включително потребители без ограничения на достъп до сайтове, са предмет на техни собствени политики за поверителност.
(4) Използвайки ИНТЕРНЕТ МАГАЗИНА, ПОТРЕБИТЕЛЯТ дава съгласието си да се използват и съхраняват бисквитки на неговото устройство и да се предоставят такива на трети страни при условията на настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ.
(5) Във всеки един момент съгласието за съхраняване на бисквитки може да бъде оттеглено, да бъде спряно съхраняването на бисквитките и те да бъдат изтрити, като за целта се направят съответните настройки в браузъра.

XVI. ВЪЗРАСТ

1. С изпращане на поръчката до ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН, ПОТРЕБИТЕЛЯТ гарантира, че е на възраст над 18 години и има право да използва сайта и да сключва законно обвързващ договор.

XVII. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

1. За неуредените в настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ въпроси се прилагат разпоредбите на действащото в Република България законодателство.
2. Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ са приети на 26.03.2020 г., посл. изм. на 26.09.2022 г., в сила от 26.09.2022 г.

КАКВО Е RRP (ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЦЕНА НА ДРЕБНО)?
Това е приблизителната първоначална цена на дребно на артикули от същата категория, марка, качество и материя, предлагани от други търговци, при първоначално пускане на стоката на пазара в ново състояние. Това не е цена, на която артикулът е или е бил предлаган в Mercari и по никакъв начин не е обвързана с Mercari. Вярваме, че е важно потребителите ни да вземат информирано и разумно решение относно следващата си покупка и затова им предоставяме цялата информация, която имаме, за всеки артикул в уебсайта и в нашите физически магазини. Това включва и цената на артикула в ново състояние при първоначалното му пускане на пазара от други търговци. Така всеки клиент може да придобие ясна представа за това колко е изгодно пазаруването в Mercari. Въпреки че знаем, че ценообразуването не е точна наука, се стремим да предоставим максимално точна приблизителна препоръчителна пазарна цена на дребно на артикулите. Посочените цени на дребно са определени от опитен екип от търговци, които следят пазарните цени на марките и стиловете, които продаваме. Mercari не носи отговорност за точността на тези цени, доколкото пазарът е динамичен и изключително разнообразен с оглед различните пазари по територии, сезони и конкретни маркетингови показатели. Ако препоръчителната цена на дребно е важен фактор във Вашето решение за покупка, препоръчваме Ви да направите и собствено сравнително пазарно проучване.


Приложение № 1 – Стандартен формуляр за упражняване правото на отказ от договора